Murcia, Mooi weer& Maud! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Murcia, Mooi weer& Maud! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Murcia, Mooi weer& Maud!

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

12 November 2011 | Spanje, Alicante

Hola chicos,
que tal?

Hier weer een updateje vanuit Alicante.
Vorig weekend ben ik op zondag met Kellie (meisje van Australië ) en Marie (Frankrijk) naar Murcia gegaan. We hebben heel vroeg de bus gepakt die er een uur en een kwartier over doet om naar Murcia te gaan. In Murcia was helaas alles dicht (zondag!) en zijn we de toeristische route gaan lopen. Langs de oude brug, de kathedraal, de kerken. Murcia is een hele mooie stad, maar het zag er een beetje verlaten uit. Het was ook heel bewolkt en het waaide hard. We hebben er wat tapas gegeten en zijn toen maar naar huis gegaan. Maandag was een gewone werk & poetsdag en dinsdag kwam Maud al! Maud kwam om 1 uur aan in de stad en ik mocht al eerder van het werk vertrekken. We zijn het koffer op mijn kamer gaan zetten en daarna door de stad gaan lopen. Naar de boulevard, de pleintjes, Mercado central, de haven, en plaza de ayuntamiento. We zijn naar het piratenschip geweest. Boven op het schip hebben we eentje gedronken en het zonnetje scheen lekker! Heerlijk begin dus van Maud’s kleine vakantie. Daarna zijn we over de pier gelopen en eventjes bij de zee gaan zitten, even uitrusten van al dat lopen en alle indrukken. Daarna hebben we ons een ijsje gekocht bij de lekkerste ijszaak van de stad. En ’s avonds zijn we gaan uiteten, tapas!

De volgende dag moest ik werken en heeft Maud in de tussentijd wat geleerd en is ze naar het strand gegaan om te lezen. We hebben eerst goed geluncht en zijn daarna helemaal de berg opgelopen naar het kasteel! Het was lekker weer, dus het was wel goed uit te houden. Als je door de stad naar boven loopt, kom je in de oude wijk Santa Cruz. Hier liggen oude Spaanse huisjes en op de muren is er vanalles getekend en geschreven, heel leuk! Eenmaal boven hebben we genoten van het uitzicht en hebben we de lift naar onder gepakt. Daarna hebben we een echt Valenciaans drankje geproefd: horchata! Dit is een soort amandelmelk. (zelf vond ik het niet zo lekker maargoed we hebben geprobeerd!) ’s Avonds zijn we bij Lizarran gaan eten samen met Kellie&Marie. Dit was heel gezellig en erg lekker. Maud kon haar Frans oefenen met Marie en Marie was erg onder de indruk. We hoopten allemaal dat we ooit zo goed Spaans zouden kunnen spreken als dat Maud nu het Frans spreekt. Kellie heeft ons nog Engelse uitdrukkingen geleerd, die we nog niet konden. Zoals een nightcap: een drankje/shotje voordat je naar bed gaat. Om het pas echt goed te leren, moesten we het natuurlijk uitproberen :). We hebben ergens nog een nightcap gepakt en daar waren toevallig salsalessen bezig. We hebben 1 dansje meegedaan en zijn toen naar huis gegaan.

Donderdag zijn we na mijn stage naar de Cupcake boutique gegaan. Deze ging eigenlijk sluiten, maar we mochten nog snel 1tje drinken en een cupcake proberen. Het was echt een schattig winkeltje met allemaal verschillende motiefjes, patroontjes en kleuren. Helemaal mijn stijl! De cupcakes waren erg lekker, dus denk niet dat het mijn laatste keer daar was! Daarna hebben we de bus gepakt naar het park El Palmeral. We wilden eigenlijk roeien, maar dat was jammer genoeg niet mogelijk. We hebben dus gewoon gewandeld en veel foto’s gemaakt en daar geluncht. Daarna waren we erg moe, dus hebben we een kleine siesta gehouden. ‘s Avonds zijn we op een echt Spaans tijdstip gaan eten. We waren naar een restaurantje gegaan en hebben lekker gegeten. Net toen wij aan ons toetje begonnen, kwam er een hele grote groep Spaanse jongeren binnen. Spaanse mensen zijn nogal luidruchtig, dus we waren blij dat we bijna konden gaan! We hebben nog eentje gedronken en zijn naar bed gegaan.

Vrijdag was de laatste dag van Maud hier en tevens 11-11-11. Hier was het heerlijk weer en dus een super sjoene daag ;). Geen carnaval voor nodig! Maud is tijdens mijn stage naar Plaza de Toros gegaan en heeft daar in de bieb/museum rondgewandeld. Ik ben hier tot nu toe nog niet heen geweest omdat ik niet wist wat ik kon verwachten. Ik hoef liever geen posters te zien waar de stieren onnodig pijn lijden, maar Maud zei dat het allemaal meeviel en dat het interessant was. Na mijn stage hebben we de taxi voor ’s nachts gebeld en zijn we gaan winkelen. Maud heeft haar kerstoutfit hier gekocht en gelukkig paste alles nog in het koffer. ’s Avonds wilden we voor de laatste keer tapas, dus na een paar keer rondlopen in de stad besloten we om bij een restaurantje te gaan zitten. De tapas was echt niet lekker! Het was goedkoop, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Om het toch op een leuke manier af te sluiten zijn we nog eentje gaan drinken op de Explanada. Maud had haar vlucht om 06.50, dus de taxi zou om 5 uur komen. Ons eerste plan was om te gaan stappen en dan in een keer door naar het vliegveld. Maar alle mensen waar ik normaal mee ga stappen waren de stad uit, dus we besloten om toch nog maar eventjes te gaan slapen. We hadden de slappe lach en kwamen helemaal niet in slaap. Maar toch nog heel eventjes geslapen, de taxi gepakt en afscheid genomen op het vliegveld. Daarna ben ik maar weer gaan slapen, want ik was echt heel moe..

Het was echt een hele leuke week, met mooi weer en gezellig bezoek!

Saludos xxx

  • 12 November 2011 - 20:20

    Wilma En Wil:

    Fijn dat jullie samen hebben kunnen genieten van het mooie weer en van jullie gezelschap. Volgens ons heb je het er wel naar je zin. Houden zo.

  • 12 November 2011 - 21:57

    Huub:

    Het is wel genieten daar. Maud is weer goed aangekomen in Nederland. Wel een groot temperatuurverschil voor haar. Het is nu wachten op St Nicolaas te Geulle.

  • 13 November 2011 - 12:57

    Gerda:

    had ook niet verwacht dat jullie je zouden vervelen , mooi weer, lekker eten en goed gezelschap, wat wil je nog meer.
    Mel we zien je snel, groetjes

  • 14 November 2011 - 16:05

    Corina Verjans:

    Ola chica,

    Hoe gaat het met je. Sorry dat ik nu pas reageer. Maar ik heb begrepen dat alles naar wens is en dat je snel een bliksembezoek Geleen doet. Ik hoop dat je enorm geniet van alles wat je mag meemaken. En je berichtjes zijn geweldig. Je hebt echt schrijverstalent. Heb je dat toevallig van je peettante. Ik ben bang van niet. Maar we zien ons snel weer en ik ga wat vaker een berichtje achter laten. Muchos bezos.
    Corina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 17833

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: