Griepje, Valencia en skimmen - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Griepje, Valencia en skimmen - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Griepje, Valencia en skimmen

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

24 November 2011 | Spanje, Alicante

Hallo lieverds,

Na Maud´s bezoekje ben ik een weekje ziek geweest en heb ik niet veel gedaan behalve in bed liggen filmpjes kijken en helaas toch nog werken… Ik ben wel nog naar een handbalwedstrijd gaan kijken hier in Alicante, een EHF Cup wedstrijd tegen Arkatron. De dag ervoor hadden ze al gespeeld en had Alicante gewonnen en ze wonnen de returnmatch dan ook makkelijk. Het was geen spannende wedstrijd, maar ik was blij dat ik weer even wat handbal had gezien. Na een paar dagen in bed voelde ik me al iets fitter en had ik donderdagavond met een Amerikaanse jongen afgesproken. Hij woont al 2 jaar in Spanje en heeft Spaanse vrienden. We zouden die avond een Engels-Spaanse intercambio doen. Dit betekent dat je ergens wat gaat drinken en eerst in het Engels spreekt omdat zij Engels willen leren spreken en daarna in het Spaans (of andersom natuurlijk) en zo elkaar helpt met de taal. Ik had Marie meegenomen en we hadden in een klein Indonesisch restaurantje thee gedronken. Het was heel gezellig en heel leerzaam. Vrijdag wilden iedereen gaan stappen omdat het de laatste avond was van Kellie&Marie in Alicante, maar de zaterdag zouden we naar Valencia gaan en ik ben niet meegegaan omdat ik nog niet helemaal topfit was en om weg te kunnen gaan leek me het verstandigst om dus niet te gaan stappen. Het voelt nog steeds heel vreemd om telkens afscheid te moeten nemen, aangezien ik ze iedere dag zag en we heel veel samen deden en ik ze nu misschien nooit meer zie…

Zaterdag zijn we met de auto naar Valencia gegaan met Emma& Kevin en gelukkig ging Marie ook nog mee. Na ons roadtripje kwamen we rond 12uur/half1 in Valencia aan en zijn gewoon wat gaan wandelen. Valencia is echt supergroot, dus we hadden al snel pijn aan onze voeten. We hebben dan ook niet zo veel gezien, omdat we alles lopend hebben gedaan. Het enige wat ik echt wou zien was Oceanografico. En de grote gebouwen wat er verder nog omheen liggen. Heel indrukwekkend om te zien, heel groot en de architectuur is heel mooi. We zijn daarna naar Oceanografico gegaan, dit is een soort dierentuin met allemaal waterdieren. Aparte tropische vissen, haaien, zeehonden, pinguïns en dolfijnen! En we hebben een dolfijne(n) show gezien. Erg leuk allemaal en we hebben ons goed vermaakt. Daarna moesten we de auto weer gaan zoeken, en dit was ook weer een stuk lopen en op een gegeven moment begon het ook nog keihard te regenen. Een echte “gota fría” stevige buien waardoor de kans op overstromingen ontstaan. We zijn dus snel de stad uitgereden en terug naar Alicante. Ik wil zeker nog eens terug naar Valencia, want heb niet het idee dat ik alles heb gezien wat ik wou.

De week erna moest ik iedere dag de school al om 8 uur openen! Vroeg opstaan dus (ik ben echt niks meer gewend!) maar in ruil hiervoor mag ik 2 tot 3 uurtjes lessen volgen. Het is toch rustig in de school en nu leer ik ook nog wat terwijl ik op stage zit, win-win! De lessen zijn heel leuk en leerzaam (ik heb ook nog de leukste leraren) en ik snap waarom mensen een Spaans cursus in Spanje willen doen. Na de les ben ik samen met Emma nog even de stad in geweest om te lunchen. Lekker buiten zitten (je moet wel een jas aan natuurlijk maar je kunt nog altijd buiten zitten!!) en kletsen met een sangría! Het was erg gezellig en daarna heb ik een kleine siesta gehouden. Ik mag zeker niet klagen! Dit is echt het goede leven :)

Totdat..... papa mij de volgende dag belt met de vraag waarom mijn bankrekening leeg is? LEEG? Ja, leeg dus. Niet zo fijn meer dus. Ik ben geskimmt geworden. Op de afschriften staat dat het geld nu ergens in Santiago, Chili is… Ik ben geschrokken en verdrietig dat zoiets gebeurd, maar ook hier moet ik van leren. Mijn les is dus om altijd nog eens je pincode af te schermen door er een hand boven te houden. Dit had ik liever niet gewild, maar ik wil in ieder geval iedereen waarschuwen dat het nog steeds gebeurt en hopelijk overkomt het jullie niet, dus scherm je pincode goed af!!

Gelukkig komen Estelle&Michelle morgen om mij een weekendje te bezoeken. Dit komt goed uit zodat ik een afleiding heb en zij kunnen mij wat geld meebrengen van Nederland zodat ik niet de hele week verhonger haha! Ik heb er erg veel zin in, het weer begint weer wat beter uit te zien (ongeveer 20 graden en een zonnetje in plaats van de stortbuien van de afgelopen week). En ik zal jullie dan hierover ook weer snel berichten. Misschien zie ik jullie wel sneller dan dat jullie weer wat van me horen ;) wie weet…

Tot die tijd, heel veel liefs xxx


  • 24 November 2011 - 19:59

    Huub:

    Hallo Mel,
    Ook dat is het dagelijkse leven. Alleen zonde van het geld. Ik hoop dat je nog wat terug krijgt. Anders moet St. Nicolaas maar wat uit Spanje meenemen voor je. Hij is al hier en wacht misschien op je schoen. Groet en tot volgende week.

  • 25 November 2011 - 15:06

    Gerda :

    Nou Mel, je hebt dikke pech wat het stelen van het geld aangaat, de rest lees ik toch goede dingen en die maar zo houden ook, tot volgende week in Nederland, groetjes uit Geleen.

  • 26 November 2011 - 10:43

    Sien:

    Hallo lieverd,
    jaaa ik ben het echt! haha.. Ik was bezig de uitnodigingen te sturen (waar jij ook voor uitgenodigd bent, oftewel ff op en neer vliegen he!) en ik dacht nu ik toch de laptop aan heb MOET ik maar snel ff ijken he hihi.
    Jij hebt echt een tegoed leven, met je siesta, terrasjes en sangria's.. maar ik mis je toch wel, dus word tijd dat je dat even op gaat geven en weer terug komtttttttt..

    MAAR vind het echt zonde van je geld, echt balen! gelukkig komen Estelle en Michelle redden hihi.

    Veel plezier met de meiden daar :)

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 17833

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: