Hogar, dulce hogar - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Hogar, dulce hogar - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Hogar, dulce hogar

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

06 December 2011 | Spanje, Alicante

Het is al weer een tijdje geleden dat ik jullie wat heb laten weten, maar de afgelopen weken zijn ook een beetje druk geweest. Als eerste met het bezoek van Estelle&Michelle.
Ik had de vrijdag mijn morgendienst geruild zodat ik ze kon gaan ophalen op het vliegveld. Ze hadden heel veel spulletjes voor me meegenomen, een zak pepernoten, chocola, leesboeken! Heerlijk! Na heel wat rondlopen en alvast de cupcakes te hebben geproefd, moest ik ’s smiddags toch nog even werken en konden Estel&Mich op mijn kamer even gaan bijslapen aangezien ze erg vroeg waren vertrokken om naar mij toe te komen.. De middag was niet veel bijzonders, heb wat gelezen, beetje gemaild. Totdat een van de leraren mij vroeg waar al dat water opeens vandaan kwam? Welk water? Bleek dat de wc was overgespoeld en lag de halve school onder water! Ik ben maar alvast begonnen met het water zo goed mogelijk weg te halen, maar het was vreselijk werk. Gelukkig kwamen Mich&Estelle kijken wat ik aan het doen was op stage en mochten ze me mooi helpen. Tegen de tijd dat de poetsvrouw kwam, was het meeste al weg. Ze was dan ook erg blij met ons. Het was niet zo’n hele leuke situatie, maar achteraf konden we er wel om lachen. Na al dit werk hadden we het wel verdiend om lekker uit eten te gaan. Mich had zich al heel lang verheugd op tapas, dus zijn we maar meteen naar een lekker tapasrestaurantje gegaan. Het was zoals altijd lekker en erg gezellig, daarna zijn we nog even de stad ingegaan, hebben we wat gedronken en een beetje gedanst. De zaterdag waren we pas heel laat opgestaan en zijn we gaan winkelen. De winkelstraat was al helemaal versierd met kerstverlichting (wat ik nog steeds errrrg vreemd vind met deze temperaturen, kan er maar niet aan wennen) en de meiden hebben dan ook in Alicante hun kerstoutfit gekocht. Na het shoppen hebben we nog even een siesta gehouden en daarna zijn we mooi op Spaanse tijd gaan eten. Om half 11 gingen we naar Lizarran (en het was nog steeds druk!) en hebben we daar lekker gegeten en sangría gedronken :). Daarna zijn we meteen gaan stappen en het was erg leuk. Overal kregen we chupitos (shotjes) gratis en uiteindelijk zijn we nog naar de karaokebar geweest. Na deze geslaagde avond hebben we ook weer lang geslapen, maar zijn we daarna nog naar het mooie park El Palmeral geweest en daarna zijn we zelfs de berg opgeklommen om het prachtige uitzicht over Alicante te zien boven op het kasteel. ’s Avonds wilden we bij een van de visrestaurantjes aan de haven gaan eten, maar helaas was de bediening niet zo leuk en het eten ook niet zo lekker. Het lijkt wel alsof de laatste avond eten nooit lekker mag zijn… Maargoed daarna nog maar een lekkere cocktail gedronken om het weekend toch nog goed af te sluiten! Maandag mocht ik eerder gaan op het werk en kon ik de meiden naar het vliegveld brengen. Time flies when you are having fun!

Nadat de meiden waren geweest ging de week gelukkig wat sneller om. Ik had de boeken die ze me hadden meegebracht en na stage was het nog lekker weer dus kon ik nog een uurtje op het strand gaan lezen (ik wist dat ik nog even moest genieten voordat ik naar het koude Nederland kwam). En ik moest natuurlijk mijn koffer pakken. Woensdagavond had ik nog met Kevin afgesproken om voor de laatste keer samen bij Lizarran te eten, want hij is nu ook weer terug naar huis. En vrijdag hadden we hier in huis een klein vervroegd kerstdiner. Omdat mijn Italiaanse huisgenoot naar huis gaat en in Januari pas terugkomt, hadden we besloten om toch alvast het kerstdinertje te houden. Ik zou het voorgerecht doen en ik had voor tapas gekozen, ik had natuurlijk veel te veel gemaakt maar het was erg lekker! Sinead had een Ierse stoofpot gemaakt en Agostino als toetje een Italiaanse tiramisu. Het eten was erg lekker en het was ook heel gezellig om een keertje samen te eten. En toen moest ik erg vroeg opstaan want de taxi kwam me om 5 uur halen, maar gelukkig kon ik dan lekker naar huis!!

Helaas was de vlucht niet zo heel fijn verlopen. Er was wat “lichte” turbulentie en ik word soms nog steeds reisziek, dus dat was niet zo fijn maar het was wel erg fijn om weer thuis te zijn. Hogar, dulce hoger… Home sweet home!!
Het was fijn om weer iedereen te zien en lekker in mijn eigen bedje te kunnen liggen en weer even met iedereen bij te praten en Nederlandse dingen te eten. Maar eigenlijk was het veel te kort, gelukkig kom ik met Kerst weer terug en heb ik wat meer tijd. Ik merkte soms dat ik toch een beetje “verspaanst” ben geworden. Ik was wat lakser met de tijd en soms zei ik zelfs Spaanse woordjes door mijn zinnen heen. Iedereen vraagt hoe is het nu met je Spaans? En ik vind dat heel lastig om te beantwoorden, ik doe het waarschijnlijk wel goed, maar ik wil in 1 keer alles goed doen en dat gaat gewoon niet. Je kunt pas vloeiend spreken als je ergens langer woont. Dus hopelijk leer ik nog heel veel in deze laatste paar weken (want nu gaat het toch wel erg snel) en verder kan ik wel zeggen dat ik meer heb geleerd dan ik ooit op school heb gedaan.
De terugreis was ook niet zo soepel gegaan, maar ik bespaar jullie de details. Bij de landing zeiden ze nog “Enjoy your vacation or welcome home!” en op het moment wist ik even niet wat het nu was.
Ik ben geen toerist meer hier, maar thuis, dat is toch echt in Geleen!

Tot snel, liefs en besitos xxx


  • 06 December 2011 - 19:42

    Gerda:

    was ook even gezellig om je hier te hebben, fijne dagen en tot kerstmis, groetjes

  • 06 December 2011 - 19:47

    Anique:

    Hele fijne weekjes nog en tot snel dan gaan we er een dik feestje van maken in alicante wuapa! Xxxxxx

  • 07 December 2011 - 09:53

    Sien:

    Madammeke, ik wist niet dat jy in nederland was!!!! Wat een schande! Nu 2 weekjes in spanje en je bent weer hier! Btw je moest dit weekend eventjes naar nederland komen jy! Dan kon je lekker met mij mee feesten op mijn verjaardag hihi, maar zal zaterdag aan je denken en maar een paar flessen minder kopen, want het scheelt als jij niet komt! Haha
    Nog veel plezier mellie!
    xxxx

  • 07 December 2011 - 12:11

    Wilma En Wil:

    Leuk voor Pim, dat je er weer even was. Zien we je met Kerstmis weer??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 17804

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: