El tiempo vuela - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu El tiempo vuela - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

El tiempo vuela

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

22 December 2011 | Spanje, Alicante

Het is alweer 2 weken geleden dat ik thuis was. De tijd vliegt! El tiempo vuela! Na mijn thuiskomst was de donderdag (weer) een feestdag hier en had ik met Rei afgesproken om iets te gaan doen. We zijn met de boot naar een klein eilandje geweest, Isla de Tabarca. Het was een mooie, zonnige dag, maar op de boot was het erg koud. Het eiland was klein, maar wel leuk. Omdat het een feestdag was, waren alle winkeltjes en cafétjes dicht maar we hebben even lekker op het strand gezeten, gewandeld en daarna op zn Spaans geluncht. Het was erg gezellig en leuk om weer even wat te doen. Zaterdag was El Clasico: Real Madrid – Barcelona. Ik ben samen met Sinead en Phil in een café/restaurantje de wedstrijd gaan kijken. Het was heel vreemd om te zien dat mensen in het restaurant tijdens het eten de wedstrijd aan het kijken waren en gewoon aan het schreeuwen waren! De tweede helft hebben we op een groot scherm buiten gekeken en de enige andere mensen op het terras waren een groepje dames (ik schat rond de 60-70 jaar) die ook de wedstrijd aan het kijken waren. Toen Barcelona de 3e goal maakten, werden deze vrouwen helemaal gek. Ze waren het clublied van Barca aan het zingen, en toen Mourinho in beeld kwam, gingen ze zingen: Vete a la mierda, Mourinho! Wat vrij vertaald betekent: Loop naar de hel. Haha fantastisch natuurlijk. Verder ben ik kerstcadeautjes gaan kopen en afgelopen weekend ben ik samen met Sinead naar Plaza de Ayuntamiento geweest. Op dit plein zijn nu geen fonteintjes meer, maar staat nu een kleine schaatsbaan en een klein marktje. We zijn gaan schaatsen (ben maar 1x gevallen yay!) en hebben daarna lekker churros gegeten. Omdat het die avond heel koud was en er leuk versierd was, is dit eigenlijk de enige dag waarop ik echt een kerstgevoel heb gehad. Zondag ben ik een stukje gaan wandelen en op de berg is er een verdieping waar La Casa de SantaClaus is. Ik ben hier eens gaan kijken en het was heel leuk voor kleine kinderen. Er is een huisje van de Kerstman met elfjes en hulpjes en op het pleintje staan allemaal spelletjes. Verder in de stad is het heel leuk versierd, maar als de zon overdag schijnt en we hebben geen kerstboom in het appartement, is het moeilijk om echt in de kerstsfeer te komen. Verder heb ik voornamelijk gewerkt en gerelaxed. Ik ken niet veel mensen meer hier, dus er is niet zo veel te doen. Iedereen is al naar huis voor kerstmis. Voor mij duurt het nu ook niet meer lang, dus ik ga nu vooral opruimen en mijn koffer inpakken. Ik ben nu helemaal alleen in het appartementje, want ook Sinead is nu naar huis. Dus nu is het echt heeeel rustig…

Morgen is er op school nog een kleine kerstviering met de leraren en de studenten met wat hapjes en een drankje. En dan kom ik zaterdagmorgen alweer lekker naar huis! :) Op tijd voor Nochebuena!

De kerstdagen staan al helemaal volgepland en na kerst kom ik hierheen met Anique en Femke om hier Nochevieja (oudjaarsavond) te vieren. In het nieuwe jaar komt Pim nog 1 keertje langs om me te bezoeken en we gaan een weekendje naar Sevilla. Met al deze drukte moet ik jullie helaas teleurstellen dat mijn nieuwe verslagje pas in 2012 komt. Maar misschien zie ik jullie wel met kerst! In ieder geval:

FELIZ NAVIDAD Y PRÓSPERO AÑO NUEVO!

Liefs

  • 22 December 2011 - 20:52

    Anique:

    Yess schat tot next week! Xxx

  • 22 December 2011 - 21:42

    Gerda:

    tot over een paar dagen, gezellig,
    groetjes

  • 23 December 2011 - 14:18

    Huub:

    Celebra esta Navidad.

    Tot over enkele dagen

  • 31 December 2011 - 18:30

    Huub:

    Fijne jaarwisseling gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 17803

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: