Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

13 Januari 2012 | Spanje, Alicante

Hola queridos,

Als eerste, ¡FELIZ AÑO NUEVO! Ben een beetje laat, sorry ik weet het. Maar ik hoop dat het voor iedereen een mooi, spetterend, gezond en liefdevol nieuw jaar wordt!!!

Dat gezegd hebbende, zal ik maar meteen doorgaan met waar ik was gebleven. Ik had het geluk om met kerst naar huis te komen. Ik had de taxi gebeld zodat die hier om 5 uur was en mijn wekker gezet om 4 uur. En ik schrok om 10 voor 5 wakker! Net op tijd om me aan te kleden en de taxi in te springen dus. Was ik bijna niet thuis geweest… Gelukkig was de vlucht dit keer wel goed gegaan en kwam ik op tijd aan. Kerst was heel fijn om terug te zijn en de meeste mensen toch weer even gezien te hebben! Natuurlijk duurt het ook allemaal veel te kort om echt te kunnen genieten, maar met de gedachte dat ik weer heel snel thuis ben, kon ik toch genieten van het eventjes thuis zijn. Ik had mijn vlucht terug op donderdag de 29e en mijn vriendinnetjes Anique&Femke gingen met mij mee naar Alicante om Nochevieja te vieren. Ook deze vlucht was gelukkig goed gegaan en we waren mooi op tijd bij het appartement. Isabelle, de andere stagiaire op mijn school belde dat ik die dag niet hoefde te komen werken, dus we hadden de hele middag om door de stad te wandelen! Fijn! De zon scheen heerlijk en we zijn meteen op een terrasje gaan zitten genieten. ´s Avonds zijn we lekker tapas gaan eten en al heel vroeg slapen (daar ging ons ¨we gaan feesten in Alicante¨ plannetje). Vrijdag moest ik ´s middags werken, maar gelukkig konden de meiden zichzelf goed amuseren. ´s Avonds zijn we bij Lizarran gaan eten, wat erg gezellig was en daarna zijn we gaan stappen. We lagen dit keer wél laat in bed en zaterdag zijn we dan ook laat opgestaan. We hebben inkopen gedaan voor ´s avonds en hebben nog de laatste strandwandeling gemaakt in 2011. ´s Avonds heb ik gekookt en na het eten hebben we ons klaargemaakt voor de avond, toen kwam nog een Engels vriendinnetje van me, Emma, langs om samen met ons in te drinken. We wilden om 12uur in de stad zijn, dus we hebben ons gehaast naar het plein waar alle mensen stonden Plaza de Ayuntamiento. Omdat het in Spanje traditie is om klokslag 12 elke klokslag een druif te eten voor geluk, hadden wij een hele bak druiven meegenomen. Elke klokslag een druif eten is totaaal niet makkelijk want je stikt bijna! (ik heb stiekem ook maar 11druiven kunnen eten, mocht ik 1 maand ongeluk hebben, weten we waardoor het komt). Wat ik miste was dat je in Spanje bijna geen vuurwerk hebt. Na het elkaar gelukkig Nieuwjaar wensen zijn we meteen een drankje gaan doen in de stad en hebben we eventjes gesmst en gebeld (in het buitenland kom je er nog slechter doorheen dan in NL!). Daarna zijn we El Barrio ingegaan en omdat we geen kaartjes hadden voor de feesten, konden we maar een paar cafés in. Dit mocht de pret niet drukken natuurlijk en hebben er het beste van gemaakt. Helaas ging de uitdrukking ¨neet te laat en te zaat¨ voor ons niet op deze avond, want het was vooral wel te zaat en daardoor niet te laat! :p wat een begin van 2012…

De dag erna hebben we vooral gerelaxt en zijn we alleen naar buiten geweest om een kleine wandeling te maken. Maandag moest ik gewoon werken maar gelukkig had ik morgendienst, dus we hadden nog de hele middag om dingetjes te doen. We zijn naar het kasteel geweest (we waaiden bijna van de berg af, zo hard waaide het) en daarna zijn we eventjes gaan winkelen en ´s avonds hebben we nog lekkere paella gegeten. Dinsdag kwam Pim al aan en hadden we dus 1 dagje met zn allen samen. Omdat de meiden en Pim allemaal het park El Palmeral wilden zien, kon ik dat dus mooi die dag doen. We hebben de bus gepakt naar het park en zijn daar rustig gaan wandelen. Daarna zijn we met zn allen tapas gaan eten en hebben we nog een laatste drankje gedaan. De meiden moesten al heel vroeg weer weg, dus we zijn maar vroeg opgestaan. Na het werk ben ik samen met Pim het kasteel opgelopen en zijn we ´s avonds bij Lizarran gaan eten (woensdag!!). De dag erna was het zo´n lekker weer dat we naar het strand zijn geweest en ´s avonds was de optocht van los Reyes Magos. Hier vieren ze 3 koningen heel uitgebreid. Met een optocht en cadeau´tjes. Ook koopt iedereen een rosco, een taart in tulband vorm en degene die een kroontje in de taart vindt is de koning voor een dag :).

Vrijdag zijn we ´s morgensVROEG naar het vliegveld vertrokken want we hadden om 6uur het vliegtuig naar Sevilla. De leraren op school en de weersvoorspelling zeiden dat het heel koud zou worden, ongeveer 10 graden. Dus we hadden dikke truien, sjaal en dikke jas bij ons. Bij aankomst was het ook heel koud (het was pas 7uur ´s morgens). We hebben de bus gepakt naar het centrum en zijn even koffie gaan drinken en wachten tot het een beetje licht was om het hotel te gaan zoeken. Gelukkig konden we meteen op de hotelkamer dus hoefden we niet de hele dag met het koffer te lopen. Het was een leuk hotel, niet supergroot maar ook niet heel klein. Echt heel Spaans ingericht, met een patio en het personeel was heel behulpzaam. Ze hadden ons een map gegeven en ons verteld wat er allemaal te zien was in de stad. We zijn gaan lopen (wat een hitte ondertussen) en zagen de kathedraal (prachtig!), het stadshuis, plaza de España en het park María Luisa en de joodse buurt. Sevilla is echt een hele mooie stad!! En ook nog warm, want het was 24 graden. Later hoorden we dat dit abnormaal is en dat het pas de eerste keer in 25 jaar was dat het weer zo warm was in januari. ’s Avonds zijn we de rivier overgestoken om te kijken wat in de wijk Triana te doen was, bleek daar weeer een optocht te zijn van de 3 koningen. Alleen hier was het publiek wat uitbundiger. In Alicante staan er bij de optocht altijd hekken en 3rijen stoelen klaar. In Sevilla staat iedereen op straat te springen om snoep of wat anders te vangen. Allemaal ook schreeuwen en klappen. Heel leuk dus. Dit keer hadden we ook snoep gevangen en Pim had zelfs een bal gevangen, omdat die niet mee kon in ons koffer hebben we een klein jongetje hiermee blij gemaakt. ’s Avonds hebben we lekker gegeten bij een leuk restaurantje en zijn we weer vroeg gaan slapen want ’s morgens hadden we al om 7uur de trein naar Granada. De treinreis naar Granada duurt zo’n 3uur. Gelukkig is het wel echt de moeite waard. We zijn naar het werelderfgoed Alhambra geweest. In de rij voor de tickets stond mijn mentor van de Vertaalacademie naast me! Hoe toevallig! Er gaan dagelijks duizenden mensen naar het Alhambra, en ik kom toevallig haar tegen. We hebben even over school en stage gekletst en daarna zijn we naar binnen gegaan. Het Alhambra is echt indrukwekkend en heeel erg mooi. Ik ben erg blij dat we zijn geweest. ’s Avonds zijn we weer teruggegaan naar Sevilla en de zondag hebben we in Sevilla nog wat rondgelopen. Het was weer heel warm, dus we hebben ook lekker van de zon genoten. Het was echt een heerlijk weekend en wat een mooie steden. Echte aanrader om eens te bezoeken. Zondagavond hadden we het vliegtuig weer terug en ik had eigenlijk verwacht dat mijn Italiaanse huisgenoot er al zou zijn. Maar het was gelukkig nog rustig in huis! Maandag zijn we nog gaan winkelen (rebajas hier!) en dinsdag moest Pim alweer naar huis…

En toen was ik weer alleen. Sinds mijn terugkomst hier was ik nog geen dag alleen geweest, toevallig kwam mijn huisgenoot die dag ook terug. Dus zo lang alleen was ik niet. Woensdag had ik met een Nederlands meisje afgesproken, Sofieke. Zij kent al heel goed Spaans want zij heeft een jaartje in Valencia gewoond en het leek me ook wel leuk om eens wat Nederlandse mensen te ontmoeten in de stad. Het was erg gezellig en we gaan waarschijnlijk volgende week samen naar Valencia. Kan ze me de stad goed laten zien. Donderdag had ik met een Spaans meisje afgesproken om Spaans-Engels te oefenen. Het was heel fijn om te merken dat ik toch al redelijk een gesprek kan aangaan in het Spaans. Als ik iets niet begreep (vooral haar uitdrukkingen die ik normaal op school niet hoor) legde ze me dit rustig en goed uit. Haar Engels was niet zo goed, dus zij was weer blij dat ik haar daarmee hielp. Ik hoop nog een keer een intercambio te doen, want hierdoor leer je echt veel. Vandaag heb ik een chill dagje, mijn andere huisgenootje komt dit weekend nog thuis, maar de rest van het weekend heb ik geen plannen. Ik ga er vooral zo veel mogelijk nog van genieten want over 3 weekjes ben ik alweer thuis!

Ik zal jullie in de tussentijd nog wel iets laten weten, en anders tot dan!
Hasta pronto!!!

Liefs

ps. sorry voor het lange verhaal en de vele foto's. Maar kon het jullie niet onthouden! xxx

  • 13 Januari 2012 - 22:18

    Anique:

    Wat een leuk verhaaltje om te lezen voordat ik naar bed ga! Weet je al wanneer je naar vlc gaat? Nog ff genieten schat, voor dat je t weet zit je weer in de kou! Zeg, er staat boven aan deze pagina dat t opt moment in alacant 30 graden is... Dat is toch zeker een foutske of nie??:p

    Dikke kus

  • 14 Januari 2012 - 11:52

    Pim:

    Het was een leuk weekje met een mooi uitstapje in het weekend!
    tot over 3 weekjes!!

  • 14 Januari 2012 - 13:12

    Pim:

    Kusjeee!

  • 14 Januari 2012 - 15:54

    Wilma En Wil:

    Je hebt samen met Pim echt kunnen genieten zo te lezen. Je telt nu al snel af. Die drie weken zijn ook weer zo om. Geniet nog maar even van de laatste "dagen" in Spanje.
    Tot over een paar weekjes.

  • 14 Januari 2012 - 16:31

    Gerda:

    Jij in de zon en ik zat in de sneeuw, mooi kunnen skieen, zon en goede sneeuw dus ik kan er ook weer even tegen. Mel nog fijne weken en geniet ervan, tot in Geleen x

  • 16 Januari 2012 - 08:42

    Sien:

    Boh lekker weer heb je dan gehad.. HEERLIJK!
    Nou geniet er nog van, en ik hoop tot SNEL

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 17802

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: