Me paso bien - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Me paso bien - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Me paso bien

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

02 November 2011 | Spanje, Alicante

Holaaaa,

Vorige week woensdag had ik verschrikkelijk veel spierpijn! Ik heb die dag dan ook niet veel gedaan. Het weer was ook nog steeds erg somber, dus er viel niet veel te doen. Donderdagavond was ik uitgenodigd om in de stad wat te gaan drinken met wat meiden. Een van hen was jarig en wilde dit graag met ons vieren. We waren naar een café gegaan dat Café Español heet, daar was ook livemuziek. Echte Spaanse gitaarmuziek! Vroeg naar huis gegaan want vrijdag moest er gewoon weer gewerkt worden. Vrijdag stond er wel wat leuks op de planning! Sinead en ik hielden een klein verjaardagsfeestje. Omdat Sinead woensdag jarig is en ik de week ervoor, hielden we samen een feestje. We hadden een paar mensen uitgenodigd om wat bij ons te komen drinken en daarna zouden we met zn allen de stad in gaan. We hadden drank en chips ingeslagen, maar iedereen nam zelf ook nog drank en chips mee, dus nu hebben we heel veel over. Hoef de komende maanden geen drank meer te kopen haha. Sinead’s vriendin had voor ons chocolate brownie gemaakt met ijs en had ze daar kaarsjes op gedaan. Heel lief! Verder was het feestje erg gezellig. De buurvrouw vond het daarentegen niet zo gezellig en ze kwam klagen over de geluidsoverlast en de stank van de alcohol… Helaas moesten we dus al vervroegd naar de stad. In de stad is iedereen opgesplitst. Dat was ook heel gezellig maar denk dat ik het leuker vind om bij iemand thuis met mensen te kletsen. Zaterdag moest ik afscheid nemen van 2 meisjes hier waar ik het heel goed mee kon vinden. We hebben nog met zn allen een afscheidsontbijtje gehad en daarna moesten ze gaan. Ik vind het jammer om telkens van zulke leuke mensen afscheid te moeten nemen, maar ik weet dat ik van geluk mag spreken dat ik zo’n leuke mensen leer kennen. Daarna ben ik samen met Marie en Rei met de bus naar Elche gegaan. Daar ligt een heel groot winkelcentrum met een… Primark! Op internet staat dat de dichtstbijzijnde 2 uur met de bus is, maar gelukkig was dit maar 40 minuutjes. Ik heb genoeg gekocht daar en ook maar meteen een paraplu voor dit onvoorspelbare weer hier. De ene dag regent het en de andere dag is het weer prachtig. Zondag heb ik lekker uitgeslapen! En toen ik wakker werd, herinnerde Pim mij er gelukkig aan dat de klok een uur achteruit ging, dus ik had nog de hele dag voor me! Ik zag dat het een redelijk mooie dag was en vond het tijd om weer eens wat cultureels te gaan doen naast al dat gefeest ;). Ik wou al heel lang naar een park hier in de buurt gaan: parque El Palmeral. Het park lijkt heel exotisch met de vele palmbomen en kleine riviertjes waar je met een bootje in kunt roeien. Het park heeft ook een prachtige waterval. Er komen veel ouders met kinderen, want er is ook genoeg te doen voor de kinderen. Ik had mijn boek meegenomen en ben op een bankje in de zon gaan zitten met uitzicht op de waterval en heb lekker mijn boek gelezen. Op een gegeven moment werd het wel erg warm en heb ik de bus terug gepakt en ben nog snel naar het strand gegaan. Wat een heerlijk weer!!

Ondanks alle leuke en mooie dingen hier, mis ik Nederland toch wel. Steeds meer en meer.. Daarom vond ik het ook tijd dat ik maar eens mijn vlucht terug naar Nederland moest gaan boeken met Kerstmis. Ik had het er al met Laura over gehad, maar in eerste instantie moest ik wachten totdat de nieuwe stagiaire er was. Vorige week heb ik nog eens met haar erover gepraat en toen zei ze BOEK MAAR! Dus met Kerstmis ben ik thuis! Ik kom de dag van kerstavond naar huis en vlieg de donderdag 29e weer terug naar Alicante om hier Oud op Nieuw te vieren, oftewel Nochevieja. Maaarrr Kerstmis is pas over 2 maanden en dat vind ik alsnog wel erg lang. Dus heb eens heel lief gevraagd aan Laura of het mogelijk is om een dagje vrij te krijgen. Dit was geen probleem gelukkig. Dus heb ik nog een vlucht naar huis geboekt. Ik kom het weekend van Sinterklaas een paar daagjes naar huis. Niet lang, maar hopelijk genoeg om weer even ertegen aan te kunnen. Nu hoef ik nog maar een maand te wachten en heb ik iets om naar uit te kijken.
Maandag heb ik gewerkt en met Laura mijn evaluatieformulier ingevuld. Alles was ‘excelente’ :). We moesten samen mijn sterke en zwakke punten benoemen en hier zaten ook gelukkig geen verassingen bij. Ze was tevreden met me en dat vind ik fijn! Maandagavond was het Halloween. Hier schijnt dat een beetje gevierd te worden. Minder natuurlijk als in de VS, Engeland of Ierland, maar meer dan in Nederland. Ik had niet zo veel geld om uit te geven aan een kostuum (oeps Primark), maar ik was toch een beetje verkleed gegaan. Op de straten waren best veel mensen verkleed en het was leuk om iedereen zo te zien. Dinsdag heeft iedereen hier vrij want het is 1 november – Allerheiligen. Vandaar dat ik maandagavond gewoon Halloween kon vieren. Ik had het niet erg laat gemaakt want ik wist dat het goed weer zou worden op dinsdag en dat ik dus lekker naar het strand kon. Ik had daar met Marie afgesproken en we hebben lekker op het strand gelegen. Het was 25 graden en we konden het niet geloven dat we in November nog op het strand konden liggen!! Nu kan dat volgende week weer heel anders zijn, maar toch maar mooi mee genomen.

Vandaag was ik totaal vergeten dat het woensdag was en dat dus de nieuwe stagiaire kwam! Dit kwam omdat gister een vrije dag was en ik niet zo veel heb gedaan, dan heb je snel het idee dat het zondag is ofzo. Dus ik was vanmorgen heel verrast dat de nieuwe stagiaire er was. Ze heet Isabel en komt uit België, helaas spreekt ze Frans en geen Nederlands. Ik heb haar het systeem moeten uitleggen, en ik merkte dat mijn Spaans toch wel al vooruit is gegaan. Een paar weken geleden zou ik haar dit echt allemaal niet kunnen vertellen in hele zinnen. Het is fijn dat ze er is, want nu heb ik eindelijk weer normale diensten en dagen waarbij ik kan uitslapen!

Ik hoop dat bij jullie ook nog alles goed gaat? Ik hoor niet zo veel van jullie.
Liefs en zonnige groetjes

  • 02 November 2011 - 10:10

    Pim:

    Leuk verhaaltje mellie!
    Dat park leek mij ook schitterend!

  • 02 November 2011 - 10:26

    Maud Gubbels:

    het klinkt alsof je het wel naar je zin hebt.
    wij missen je hier ook lieffie!

    tot heeeeeel snel want over 6 daagjes zien we elkaar <3

  • 02 November 2011 - 14:05

    Anique:

    Halo carino,

    Wat fijn dat je binnenkort naar huis komt! Ik verheug me er al op om je even te zien! Geniet maar van het heerlijke weer voordat het voorbij iis ;) we kletsen snel bij, mijn tentamens zijn voorbij dus heb weer tijd! Heeele dikke beso! Ich mis dich xxx

  • 03 November 2011 - 18:42

    Gerda :

    wat verschrikkelijk he, dat daar een primarkt is, ben jaloers op het weer alhoewel het hier ook 18 * is met mooie herfst kleuren maar die dat zie je snel, mel geniet van alles en tot 3 december.

  • 05 November 2011 - 13:36

    Anne:

    Hoi sjat,
    Leuk verhaaltje. Heb de fotos gezien van dat park, ziet er prachtig uit. Als jij in de primark weer zo op jacht bent geweest als die keer in Luik kan ik me wel voorstellen dat je geslaagd bent ;-)
    Leuk dat je even naar huis komt. Maak je sinterklaas nog mee of ga je 5 december weer terug?
    Het is idd jammer dat je telkens afscheid moet nemen van mensen maar er komen ook altijd anderen voor terug!
    Veel plezier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 17826

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: