Cumpleaños y el regalo más grande - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Cumpleaños y el regalo más grande - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Cumpleaños y el regalo más grande

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

26 Oktober 2011 | Spanje, Alicante

Iedereen bedankt voor de leuke kaartjes, cadeautjes, lieve smsjes en felicitaties op welke andere manier dan ook!

Woensdag was mijn verjaardag! Ik had met papa en mama afgesproken om naar het strand te gaan want het was 26graden die dag. Ik moest natuurlijk wel eerst even naar school, omdat ik nog steeds om 9 uur de school moet openen en dan om 2 uur weer moet werken. En dan van 10 tot 2 naar het strand! Een paar mensen hadden papa en mama kaartjes meegegeven en mijn vriendinnetjes hadden zelfs cadeautjes aan papa en mama meegegeven. Dit was de eerste keer dat ik verjaardagscadeautjes kon openmaken op het strand! Hele leuke ervaring. Daarna nog lekker op het strand van de zon genoten en geluncht. Natuurlijk moest er ook gewerkt worden, maar dat vond ik niet eens heel erg. Zo kon ik op facebook de felicitaties lezen en reageren. ’s Avonds ben ik met papa en mama gaan uit eten bij Lizarran. Heel fijn dat mijn verjaardag op een woensdag valt en dus alles 1 euro is! We hebben vanalles geproefd en het was heel lekker. Daarna nog een cocktailtje gedronken met papa en mama en daarna nog met wat vrienden hier. Donderdag moest ik helaas weer vroeg op, maar ik wist dat er een leuk cadeautje zou komen!! ’s Middags kwam Pim aan in Alicante! Het was heel leuk om hem weer eventjes te kunnen zien. Terwijl ik moest werken is hij al met papa en mama door de stad gaan lopen. ´s Avonds konden we dan eindelijk goed bijkletsen en zijn we met zn allen uiteten geweest. We hebben heerlijk gegeten en daarna nog gewandeld en terrasje gepikt. Ik was erg moe van de dag ervoor dus we zijn al vroeg gaan slapen. Vrijdag moest ik werken en gingen papa en mama al naar huis! We hebben nog samen kopje koffie gedronken en daarna moest ik alweer afscheid nemen van ze. Pim heeft ze naar het vliegveld gebracht en toen hij terug kwam, was ik ook klaar met werken. Pim wilde graag een beetje van de Spaanse cultuur meepikken, dus zijn we tapas gaan eten. Het restaurant heette P&M, dus daar moest het wel lekker zijn ;) en dat was ook zo. Daarna zijn we wat gaan indrinken bij iemand thuis en zijn we met de groep gaan stappen. Zo kon Pim ook met iedereen kennis maken en zag hij waar we normaal altijd heen gaan. Het was een gezellige avond en ook redelijk laat.

Zaterdag hebben we een beetje uitgeslapen. De weersvoorspellingen waren niet zo goed. Bewolkt, regen en een kleine 22 graden. Maar toen we opstonden scheen de zon en was het eerder 24 graden. We zijn naar het strand gegaan en zijn daar tot een uur of 5 gebleven. Zo kon Pim ook nog een beetje bijbruinen. Rond 5 uur werd het wat bewolkter en zijn we naar El Castillo gegaan. Het uitzicht was zoals altijd weer mooi, zelfs ondanks dat het bewolkt was. ’s Avonds zijn we (weer) uiteten geweest, ditmaal bij Lizarran. Ik had Pim nog van te voren verteld dat het alléén op woensdag goedkoop was, maar de meeste mensen kennen Pim en hij eet toch wel (veel). Daarna wilden we de wedstrijd Barcelona – Sevilla op een terrasje in El Barrio gaan kijken, maar na de eerste helft vielen we al bijna in slaap en zijn dus vroeg gaan slapen. Zondag werden we wakker gemaakt door de regen… We wilden eigenlijk die dag een groot stuk gaan wandelen door de stad. We besloten om eerst te gaan ontbijten en daarna zouden we wel zien. Toen we ontbijt gingen halen, was de regen al afgelopen en begon het zonnetje zelfs door te komen. Dus toen zijn we naar Plaza de Luceros gelopen, de winkelstraat af, naar het busstation en toen werd het opeens wel erg warm! Volgens mij was het zelfs 26graden, dus Pim wou weer naar het strand om zo weinig mogelijk zon te missen aangezien het bij jullie nogal koud is, heb ik gehoord. We hebben nog even in de zee gezwommen en van de zon genoten. ’s Avonds zijn we weer echt Spaans gaan eten, namelijk paella! Het was heel lekker en redelijk veel, maar gelukkig hadden we nog een plekje over voor het lekkerste ijs van de stad :) en daarna hebben we voor de laatste keer een terrasje gepikt met wat meiden van school die we tegenkwamen in de stad. En toen was het alweer maandag. En dat betekende dat Pim alweer naar huis moest… Had liever gewild dat hij langer kon blijven maar helaas. Na het werken was het aan het regenen en ik heb helemaal geen paraplu hier! Gelukkig was dit maar voor 1 dag. Omdat het zo’n sombere dag was, had ik ’s avonds met Michelle & Annekatrin afgesproken om onze foto’s uit te wisselen. Ik zou cheese nacho’s maken. Michelle zei dat ze het jammer vond dat we geen film konden kijken omdat ze geen leuke Spaanse zenders hadden, maar ik had mijn laptop bij me en Pim had er net allemaal leuke, nieuwe films opgezet. Dus hadden we een dekentje erbij gepakt, cheese nacho’s en hebben we film gekeken. Uiteindelijk een hele leuke girlsnight en was ik niet meteen weer helemaal alleen.

Dinsdag was een normale dag, alleen ’s avonds heb ik besloten om een keer te gaan handballen. Ik heb een club hier in de buurt gemaild of ik een keertje mee mocht komen trainen en hun vonden het geen enkel probleem. Tot nu toe heb ik daar nog niet echt tijd voor gehad en ik dacht dat als ik dinsdag niet ga, dan ga ik ook niet meer. Dus had ik op school gevraagd welke bus ik moest pakken en ben uiteindelijk gegaan! De meiden waren allemaal heel aardig, maar ze praten echt HEEL snel. Allemaal heel giechelig en zinnen die je normaal niet hoort. Er waren veel meiden aanwezig op de training en ook veel (hulp)trainers. Het duurde maar een uurtje maar het was wel heel leuk. We hebben niet veel hoeven schieten, dus ik heb gelukkig geen last van mijn schouder, last van spierpijn heb ik helaas wel! Ik was vergeten dat ik rustig aan moest doen omdat ik al zo lang niks meer had gedaan, maar op het moment doe ik toch altijd gewoon mee. En dat voel ik vandaag! Ben ook vandaag heel moe, de weinige uurtjes slaap van de afgelopen weken begin ik nu te merken. Ik ga dan ook vandaag vroeg slapen, want anders kan ik dit weekend niet feesten.

Hopelijk zijn jullie nu weer allemaal up-to-date!
Liefs, xxx

  • 27 Oktober 2011 - 17:52

    Gerda:

    Melenie weer een leuk verhaal.
    Pim kwam thuis en is gelijk een dikke trui gaan aandoen zo koud had hij het hier, dus geniet maar lekker van de zee en de zon, groetjes.

  • 28 Oktober 2011 - 16:47

    Wilma En Wil:

    Nog van harte gefeliciteerd. Het kan nog net. We zijn een paar dagen weg geweest vandaar, dat ik nu pas reageer. Heb je genoten van je verjaardag; zo te lezen wel. Fijn dat Pim er ook even was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 17827

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: