Papa en mama in Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Papa en mama in Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Papa en mama in Alicante

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

18 Oktober 2011 | Spanje, Alicante

Na onze cleaning day, was het al dinsdag. Op stage was weer niks te doen, dus ik was blij toen ik thuiskwam dat ik even met met Sinead nog naar het strand kon. De straten waren helemaal vol met dronken Schotten. Dit was omdat ´s avonds de wedstrijd Spanje – Schotland gespeeld zou worden in Alicante. Helaas waren kaartjes redelijk duur, wat ik wel jammer vond want het was wel een leuke ervaring geweest om in het stadion te gaan kijken. We zijn in plaats daarvan bij een jongen thuis gaan kijken en hebben met zn allen nog wat gedronken voordat we stad ingingen. Daarna zijn we gaan dansen in een club, wat niet centraal in de stad ligt omdat we allemaal niet zo’n zin hadden in de Schotten. Het was gezellig en lag dan ook nu weer laat in bed… Gelukkig had ik woensdag vrij! ! 12 oktober is hier Día de la Hispanidad. Dit is een nationale feestdag en iedereen heeft vrij en dit was te merken in de stad. Nu waren er allemaal Spanjaarden op straat, dus het was heel druk. De boulevard stond vol met tentjes en elk tentje was voor een goed doel. Ik ben naar het strand geweest en daarna al vroeg uiteten (woensdag = goedkoop). We hadden weer tapas gehad en alles was voor 1 euro, dus we hadden een beetje te veel besteld en daarna zaten we vol! We zijn nog maar door eens door de stad gaan wandelen om nog een beetje de sfeer mee te krijgen. En toen was het al donderdag!

Deze week vloog letterlijk voorbij. Voordat ik het wist kwamen papa en mama al! Ik zat op stage te wachten en kon het bijna niet geloven dat ik ze al bijna moest gaan ophalen. Het was 31 graden en papa en mama wilden dan ook meteen een terrasje gaan pikken. Heerlijk genoten van het weer. Daarna zijn we gaan uiteten en ’s avonds nogmaals een terrasje! Vrijdag zijn we vroeg opgestaan om naar El Castillo te gaan. Ik wilde papa graag het uizicht over de stad laten zien en hij vond het dan ook heel mooi. Daarna zijn we langs de haven opgelopen, langs alle visrestaurantjes. Nu de Volvo Ocean Race bijna hier begint, liggen er wat aardige bootjes in de haven. Altijd leuk om te zien! Ik moest van 2 tot half 7 werken en papa en mama hadden me naar de school gebracht en zouden me dan ook weer komen ophalen. Het was de laatste werkdag van Diogo, dus ik moest afscheid van hem nemen. Ik weet niet precies wanneer er een nieuwe komt, maar hoop dat diegene net zo aardig is als Diogo. Op stage was niet veel te doen. Ik merk wel dat er steeds een heel klein beetje verbetering komt in mijn telefoongesprekken. Ik ben nog steeds een beetje zenuwachtig, maar het wordt al minder. En toen zei mijn baas dat ik al om half6 mocht sluiten omdat er niks te doen was! Dus kon ik al eerder met papa en mama naar El Campello. Daar zouden de Fiestas de Moros y Cristianos zijn, en ik had gehoord dat er vuurwerk zou zijn. Eerst hebben we lekker gegeten op de boulevard van El Campello en daarna was er NIKS te doen. Dus toen hadden we maar besloten om terug te gaan naar Alicante. Bij het treinstation aangekomen, hoorden we allemaal muziek en zagen we lichtjes… Was er een optocht! Het leek net carnaval: mensen waren verkleed, gooiden snoep, dronken vanalles en er was muziek. Erg gezellig dus! Daarna ben ik nog de stad in gegaan om wat te drinken met een paar en kwam ik papa en mama tegen op een terrasje die hetzelfde deden. En v oor het eerst sinds ik hier ben, en volgens mij sinds juni, was er regen! Zaterdag hadden we een ´´chilldagje´´ ingepland. We zijn naar het strand geweest, en toen papa en ik over de pier gingen wandelen, zagen we dat er heel veel mensen naar de Volvo Ocean Race Village gingen. We gingen kijken en er was gratis entree. Er waren heel veel standjes, de zeilboten lagen in de haven en het was er heel gezellig. ´s Avonds heb ik voor het eerst paella geproefd! We hadden weer lekker gegeten en daarna mocht ik in de sauna van papa&mama’s hotel :). Zondag zijn we naar Benidorm gegaan en we hebben heel veel gelopen. Ik wou heel graag een frikandel eten, want die mis ik toch wel haha, maar helaas niet gevonden! En het heeft alweer geregend! ’s Avonds hebben we mama de VOR Village laten zien en mama vond het ook leuk. Daarna heb ik papa & mama al mijn foto’s laten zien, die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik heb geen ruimte om ze hier allemaal te plaatsten en wou ze papa&mama toch wel graag laten zien. Maandag moest ik weer werken, ik moet nu van 09.00 tot 10.00 (ongeveer) om de school te openen en daarna moet ik terugkomen om te werken van 14.00 tot 17.30. Omdat er nog geen nieuwe stagiaire is, moet ik dus allebei doen. Dit is niet fijn, want ik kan niet uitslapen EN ik kan geen siesta houden helaas! Gelukkig vermaken papa en mama zich toch wel in de tijd dat ik werk.. Het weer is even wat minder geweest, maar begint nu weer wat beter te worden. Gelukkig! Met papa en mama ben ik maandag lekker naar een Chinees restaurant geweest en vandaag naar de Mexicaan. Het eten is hier heerlijk en we hebben dan ook al uit verschillende landen wat gegeten. Papa en mama gaan al bijna weer en Pim komt al bijna… Het is echt even genieten, maar mn schema is behoorlijk vol. Zodra iedereen weer naar Nederland is zal ik een wat uitgebreider verslagje plaatsen!

Besos y abrazos

  • 18 Oktober 2011 - 20:50

    Anique:

    Heey liefje,

    Fijn om te lezen dat je je goed vermaakt. Even lekker he, een weekje met je ouders. Wel balen dat er nog geen nieuwe stagair is, ik dacht dat die maandag zou komen?! En je weet.. Na regen komt weer zonnenschijn haha en als je hem ziet, vraag hem dan ook even of die wat wil opsturen naar hier! Heeeeele fijne dag morgen en veel plezier met pimie!

    Beso wuapa! Xx

  • 19 Oktober 2011 - 06:19

    Wilma En Wil:

    We zijn blij, dat je het zo naar je zin hebt. Fijn dat je ouders er zijn. Geniet ervan en doe ze de groeten.

  • 19 Oktober 2011 - 09:52

    Gerda:

    Melanie, ten eerste van harte proficiat, maak er een leuke dag van.
    Je hebt weer een leuk verslag gemaakt, weten we ook wat jij de hele dag doet en meemaakt, leuk.
    Geniet ervan samen met je ouders en morgen met je vriendje, ik zet hem optijd op het vliegveld af zodat hij snel bij jou is, groetjes

  • 21 Oktober 2011 - 07:48

    Glen:

    Sissy, weer een leuk verslag :)
    Eigenlijk vind ik het wel heel logisch dat 12 okt daar een nationale feestdag is. Zouden ze hier ook wel mogen inplannen:D
    Hahaha liefsxx Glen

  • 23 Oktober 2011 - 09:02

    Anne:

    Hi lief,
    Leuk verhaaltje weer :-)
    Zo te lezen was het gezellig met je ouders. Leuke verjaardag gehad? Heb je m'n smsje gekregen? Disfrutaló y un beso grande desde la fria Holanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 17829

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: