Buen fin de semana - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Buen fin de semana - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Buen fin de semana

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

10 Oktober 2011 | Spanje, Alicante

Hallooo,

Maandag begon mijn eerste werkweekje van 14.00 tot 18.30. Aangezien Diogo overdag al het werk al doet, hoef ik ´s middags helemaal NIKS te doen. Ik moet alleen aanwezig zijn en eventuele telefoontjes aannemen. Die zijn er bijna niet en ´s middags zijn er ook heel weinig studenten dus de tijd gaat ´s middags heeel langzaam. Ik heb nu wel ontzettend veel tijd om te facebooken en te mailen. Dus als iemand nog specifieke vragen heeft over mijn leventje hier, mail gerust :).

Zaterdagavond toen ik naar de stad ging met de meiden van school, zag ik onderweg dat er een straat was afgezet met heel veel politie. Naderhand hoorde ik dat er een schietpartij was geweest in die straat. (Voor wie alles wilt weten: http://www.spanjevandaag.com/costa-blanca/een-dode-en-drie-gewonden-bij-schietpartij-centrum-alicante.) Maandag waren er dan ook veel cameraploegen in de stad en heel veel mensen die foto´s maakten van de schoten in de ruiten van de juwelier. Maandagavond kwam mijn nieuwe huisgenootje aan, hij is Italiaans en heet Augustino. Hij praat al heel goed Spaans en praat ook heel veel. Hij vind het leuk om om 11/12 uur te gaan skypen en hier komt mijn eerste nadeel van het huis: Het is hier erg gehorig! Verder: de muggen, die mij schijnbaar heel leuk vinden. Ik heb enorme muggenbulten op mijn voet (zeker 5) en dat is maar het begin..

Zo werd ik ook dinsdagmorgen al vroeg wakker gemaakt omdat ze aan de overkant van de straat zijn nt verbouwen. Dus ben ik maar gaan joggen, voor het eerst hier naar het strand gerend en op het strand hebben ze fitnessapparaten staan, dus kon ik daar ook mooi gebruik van maken!
Woensdagmorgen ben ik naar het strand gegaan en daar 2 uurtjes in de zon gelegen voordat ik aan stage mocht beginnen. Helaas lag hierna overal zand in de school en dat was niet zo fijn. Na mijn stage ben ik met mijn 2 roomies gaan uiteten in tapasrestaurant Lizarran. Op woensdag zijn veel restaurants goedkoper want dan is ANTI-CRISISDAG. Alle tapas voor 1 euro! Heel fijn, heel lekker en vooral heel gezellig. Daarna moest Sinead weg, want ze moest haar vriend ophalen die nu een aantal daagjes bij ons verblijft. Ik heb Augustino een beetje de stad laten zien en daarna kwamen de meisjes van mijn school ook nog even naar de stad en hebben we gezellig nog eentje gedronken.
Donderdagmorgen heb ik lekker uitgeslapen (geen herrie!) en daarna op stage weer helemaal niks. Erg jammer dat het hier nog heel warm is en ik dus de hele dag binnen moet zitten, zo kan ik niet genieten van het weer. Gelukkig kwam een Frans meisje van mijn school even langs om een vraag te stellen over haar appartement en toen besloten we dat we na mijn werk nog even wat gingen drinken. Zij bracht nog een ander meisje van de school mee, een Zweedse genaamd Michelle en we gingen (wederom) naar Lizarran waar we tapas aten en sangría dronken.
Vrijdag was mijn laatste dag en toen weekend!! Gelukkig kon ik veel mensen helpen en ging de tijd wat vlugger dan normaal! Vrijdagavond had ik weer met de meiden in de stad afgesproken, want het was de laatste dag van Emma. Uiteindelijk zaten we met 15 mensen op het terras van allemaal andere nationaliteiten. Het waren bijna allemaal studenten van de school, die ik nog niet kon alleen van gezicht, maar uiteindelijk bleek het heel gezellig! Om 1 uur besloten we wat geks te doen en we gingen naar een karaokebar! Opeens waren veel mensen moe en gingen naar huis en waren we nog maar met zn 7-en over. In de karaokebar was het heel gezellig. Iedereen mocht zingen wat die wou en er werd altijd luid geapplaudisseerd. Het was heel grappig en ik heb samen met Emma en Rafael een liedje gezongen. Daarna zijn we nog gaan dansen in een Spaanse club. Geen Erasmusstudenten, alleen maar Spanjaarden en alleen maar Spaanse muziek. Het was erg gezellig en ik was dan ook laat thuis…

We hadden besloten om zaterdag naar het strand te gaan. Dus pas rond de middag zijn we gegaan. We hebben flink wat zon meegepikt en zelfs gevolleybald! Op het strand besloten we om ’s avonds uit eten te gaan. We gingen naar een tapasrestaurant en bestelden een menu. We kregen superveel borden en het was helemaal niet duur en ik heb vanalles geproefd (ik weet dat nu heel veel mensen trots op me zijn haha). Daarna zijn we nog een drankje gaan drinken in de stad. Er waren heel veel Schotten in de stad omdat dinsdag in Alicante de voetbalwedstrijd Spanje-Schotland wordt gespeeld. Ze hadden allemaal een kilt aan en ze waren allemaal heel luidruchtig (lees: dronken).
Ik besloot om niet meer uit te gaan en om `vroeg` te gaan slapen. Toen ik thuis kwam was Sinead met haar vriend en vriendinnen in aan het drinken en ik moest er 1tje meedrinken. Het was erg gezellig en uiteindelijk lag ik nog redelijk laat in bed!

Zondag ben ik heel vroeg al naar het strand gegaan, het was een heerlijke dag voor naar het strand te gaan. Het leek wel Juli/Augustus. We hebben de hele dag in de zon gelegen en in de zee gezwommen en met de volleybal gespeeld. Ik ben nu verbrand… Zo fel is de zon. Ik kan me er dan ook helemaal niks bij voorstellen dat het bij jullie geen goed weer is :( Ik probeer er zo veel mogelijk van te genieten, want ik weet natuurlijk niet hoe lang dit hier nog zo aanhoudt. Daarna heb ik nog met papa en mama geskypt, want zij komen donderdag al! Ik vind het een heel raar idee dat ik hier al bijna 4 weken zit, ik denk soms nog steeds dat ik op vakantie ben..

Maandag was een leuk dagje op stage, want er kwamen nieuwe studenten en dat betekent meer werk! Daarna ben ik snel alle glazen in de keuken gaan afwassen, want het was een rotzooi! En aangezien maandag cleaning day is.. . Dit hebben we afgesproken omdat we wisten dat er na het weekend wel wat rotzooi zou zijn en we toch fris de week zouden beginnen. Dus nadat ik dat gedaan had voelde ik me niet zo schuldig dat ik mooi nog even naar het strand kon. Ik heb net de wasmachine aangezet en hij rammelt als een bezetene! Dit heb ik echt nog nooit gezien, maar mijn huisgenootje zegt dat het normaal is haha. Nu ga ik maar weer verder opruimen, vooral nu papa en mama al bijna komen!

Besitos

  • 10 Oktober 2011 - 17:44

    Maud Gubbels:

    hee lieffie,

    het klinkt in ieder geval allemaal super!
    heb je ook gekeken onder de kilten van schotten? Of het verhaaltje waar is? hihi
    en goed dat je zoveel geproefd hebt! Luste je het ook allemaal?
    Het feit dat je denkt op vakantie te zijn, blijft totdat je terug bent, en dan lijkt het niet eens gebeurd te zijn hihi dus probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten en lekker veel tapas te eten voor weinig geld!!

    besos y abrazos

  • 10 Oktober 2011 - 17:49

    Pim:

    Ik ben blij dat je daar zo geniet en ben ook blij als ik over 10 dagen daar ben om je weer te zien!!

  • 11 Oktober 2011 - 16:00

    Fem:

    wat een super leuk verslagje!
    En zoo leuk dat je toch alweer meer mensen leert kennen! Hihi
    Geniet maar lekker van je weertje daar, want hier is t echt super vies:(
    We mailen nog!

    dikke kus xx

  • 11 Oktober 2011 - 16:11

    Wilma En Wil:

    Leuk verhaal. Je geniet aardig van alles. Wel gevaarlijk daar in de buurt.
    Fijn dat je het zo leuk hebt.

  • 11 Oktober 2011 - 17:10

    Gerda:

    Ik lees het al, je hebt het daar niet slecht. Geef maar wat warmte mee aan Pim. Geniet ervan en tot schrijfs, groetjes

  • 22 Oktober 2011 - 14:15

    Els:

    He, Melanie .
    Wat een leuke verslagen en wat ben je al lekker gekleurd. Doe Pim de groeten en een hele gezellige tijd saampjes.
    Groetjes Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 17827

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: