Mijn kamertje - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Mijn kamertje - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Mijn kamertje

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

02 Oktober 2011 | Spanje, Alicante

Holaaaa a todos,

Heel leuk jullie reacties iedere keer! Bedankt!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen over mijn werkzaamheden op school. Woensdag was dus mijn eerste dagje alleen.. En ik zei: ik ben benieuwd wat dan voor een avontuur wordt! Had ik beter niet kunnen zeggen..
Mijn werkdagen zijn deze week van 09.00 tot 14.00. Om kwart over/twintig over komen de leraren en Laura binnen en om half 10 beginnen de lessen, dus dan komen de studenten even hola zeggen! Woensdag om 9.05 kreeg ik al mijn eerste telefoontje. Deze mevrouw belde over een afspraak die dinsdag in de namiddag is gemaakt (en ik dus niks vanaf wist). Dus deze mevrouw vertelde me een heel verhaal waar ik ten eerste helemaal niks van verstond en ten tweede ook niet begreep omdat ik niet wist welke afspraken waren gemaakt. Daarop werd deze mevrouw een beetje boos en riep madre mía! Mijn dag was dus niet zo goed begonnen. De rest van de dag hoef ik bijna niks te doen! Als studenten vragen hebben, moet ik zo goed mogelijk proberen te helpen, ik moet allerlei dingen in het systeem zetten, maar het is voornamelijk alleen maar facebooken. En daarnaast moet ik dus telefoontjes aannemen. Nou die woensdag, telkens als de telefoon ging, kreeg ik een lichte hartverlamming. Ik vond het helemaal niet meer leuk en wou zo snel mogelijk weg daar. Daarna gingen de telefoontjes al wat beter en waren ze allemaal een stuk aardiger als ik het niet verstond! Na deze niet zo leuke dag ben ik een siesta gaan houden en ik werd veel fijner wakker. ’s Avonds had ik afgesproken met meisjes uit mijn klas om naar de bioscoop te gaan. We zijn naar Con derecho a roce geweest (Friends with benefits). Het was allemaal in het Spaans en het ging allemaal heel vlug! Gelukkig was het wel heel leuk en sloot ik de dag toch nog goed af.

Donderdag was een hele rustige dag op het werk. Bijna geen telefoontjes, bijna geen werk. Alleen veel studenten die wat kwamen vragen, dat vind ik dan wel weer heel leuk! Vrijdag was mijn laatste dag van de week! Eindelijk weekend! Vrijdag was een hele rustige dag en kon ik snel van mijn weekend gaan genieten! Eerst heb ik nog skypedates gehad en daarna ben ik alles in orde gaan maken voor de verhuizing. Alles nog een keertje wassen etc. etc.

Zaterdag was dan de grote verhuisdag. Ik had om 12uur afgesproken met de huisbaas voor de sleutels. Toen ben ik even naar het appartementje gegaan en kennis gaan maken met mijn Ierse roomie Sinead. Daarna ben ik wat dingetjes gaan kopen en ik had om 14.45 een afspraak met Ruben om al mijn koffers en spullen te gaan halen. Gelukkig had ik dus hulp. Nou niet dus. Hij kwam niet en ik moest alles alleen doen. Omdat de koffers nogal zwaar zijn en het heel vervelend is om met 2 koffers in de tram te stappen en het ondertussen al bijna avond is… Heb ik besloten dat ik zondag maar mijn andere spulletjes ga halen.

Mijn kamer heeft een hele rare kleur: oranje/geel-ish. Maar mijn 2persoonsbedje ligt goed en de klerenkast is ook mooi ruim. Ik heb ook al de mercadona (supermarkt) gevonden en het is gelukkig niet zo ver lopen! Mijn kamertje ligt in de Calle de Valencia, dus zo ´woon´ ik uiteindelijk toch nog in Valencia, waar ik eigenlijk in eerste instantie heen wou!
Zaterdagavond ben ik voor het eerst gaan stappen hier. Ik had met de meisjes van school afgesproken en een van hen heeft een Spaanse vriend, die zijn zus en schoonbroer had meegebracht. We zijn eerst naar een Ierse pub geweest, waar het heel gezellig was en we goed Spaans hebben gepraat. Daarna zijn de Spanjaarden gegaan en was ik alleen nog met Emma en Rei. Toen zijn we naar een Spaans barretje gegaan en daar was het ook heel gezellig. Ik heb me goed vermaakt :). Zondag ben ik de rest van de spullen gaan halen en heb ik daarna weer afgesproken met Emma en Rei. We zijn naar het huis van de vriend van Michelle gegaan en daar hebben de jongens lunch voor ons gemaakt en hebben we op het dakterras heerlijk gegeten en het was vooral heel gezellig en goed voor ons Spaans! Daarna zijn we naar het strand geweest. Zijn we eerst gaan zwemmen in de zee en daarna hebben wel allemaal eventjes geslapen. ’s Avonds heb ik mijn koffer uitgeruimd en nu ben ik dan helemaal gesetteld!

Hasta pronto, tot gauw!
Liefs

  • 02 Oktober 2011 - 21:35

    Anique:

    Hola chica,
    Hah de kleur van je kamer laat me een beetje denken aan zon romantisch italiaans kamertje:p ik vind hem wel leuk hoor!! En wat zie je er maar lekker bruin uit! Ooh en hoe was het in de mercadona? Heb je het liedje al gehoord? Nou sjat wellicht tot snel op feestbook he! En niet teveel feesten aiaiai !
    Xxxxxxx annie

  • 03 Oktober 2011 - 06:13

    Wilma/Wil:

    Wel vervelend dat je geen hulp kreeg. Maar ja je hebt een leuke nieuwe kamer. Succes verder.

  • 03 Oktober 2011 - 10:51

    Gerda:

    Hoi Mel, weer een leuk verhaal. Fijn dat je kamertje goed bevalt, het heeft in ieder geval veel voordelen nu je daar woont, ben je snelller overal en vooral na het stappen ben je vlug "thuis". Amuseer je maar goed en niet te lang in de zon liggen, groetjes uit Geleen.

  • 03 Oktober 2011 - 11:17

    Maud Gubbels:

    Wat leuk meid! De meisjes zien er ook heel leuk uit. Amuseer je maar goed, voordat je het weet is het voorbij. Wordt wel maar niet te bruin want dan word ik jaloerrrsss (a) liefs!

  • 05 Oktober 2011 - 17:40

    Huub Gubbels:

    Het gaat je goed af geloof ik daar. Geniet maar van het weer, want hier is de zomer nu wel voorbij.

  • 08 Oktober 2011 - 07:47

    Anne:

    Hoi lief,
    Leuk verhaaltje weer.
    Beetje stom dat je hulp niet kwam opdagen, hij is dus al helemaal 'verspaanst'. Ben je blij met je nieuwe kamertje? Inmiddels niet meer bang voor de telefoon? Went echt snel he!
    Leuk dat je al zoveel mensen hebt leren kennen en veel Spaans spreekt.
    Geniet van alles y hasta pronto.
    Podemos hablar por skype no? Te voy a enviar una fecha cuando tengo tiempo. Un besito

  • 08 Oktober 2011 - 15:02

    Sien:

    HOIIIIIII SJATTIE,

    dit is pas mijn eerste reactie op je berichtjes, erg he! i'm sorry maar mijn laptop staat nooit meer aan haha
    NU wel, dus dan ook maar meteen maar reageren, zo ben ik 8)
    Die ruben toch.. dat zal wel aan de naam liggen, maar gelukkig ben je heelhuids aangekomen en lukt je alles alleen ook wel hihi..
    lijkt me echt eng die telefoontjes van je, leef met je mee erme meid, but you do it and i don't, je bent goooooed!

    nou chicka ik wens je nog veel plezier daar en GENIET!

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 17830

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: