Let´s get spanish - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Let´s get spanish - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Let´s get spanish

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

21 September 2011 | Spanje, Alicante

Nadat ik mijn vorige reisverslag heb geplaatst, mijn eerste skypedate met papa en Pim heb gehad en mama en ik onze eerste cocktail hier hebben genuttigd, besloten we om weer terug te gaan naar het appartement. Het is 10 uur en we lopen naar het tramstation, geen trams meer richting ons appartement. Bussen misschien? Geen bussen. Dan maar een taxi, want lopen is te ver. Geen taxi’s! Hoezo geen taxi’s? Nee er zijn geen taxi’s. Er gaan mensen pas om 11 uur hier eten, maar er is om 10 uur al geen openbaar vervoer meer. Ik merk dat ik toch nog moet wennen aan de cultuur hier… Gelukkig zijn de mensen hier allemaal heel behulpzaam en heeft een meisje in een cafetaria voor ons een taxi gebeld. Ik heb de taxichauffeur uitgelegd hoe hij naar ons appartement moest rijden, want hij wist niet waar het lag. Erg vervelend dat er geen openbaar vervoer was, maar een goede kans om Spaans te praten!

Zondag was de laatste dag van mama hier en 36 graden. We zijn naar Alicante gegaan, hebben daar heerlijk geluncht en uiteindelijk hebben we de bus gepakt naar het vliegveld. Hier moesten we afscheid nemen, maar gelukkig niet voor lang, want papa en mama hebben al geboekt zodat ze hier zijn met mijn verjaardag. Hierna heb ik de bus weer terug gepakt naar Alicante en heb daar afgesproken met een klasgenootje van mij uit Nederland, die nu al 3 weken in Alicante zit. We hebben wat gedronken en over de stad gekletst. De tram had ik net gemist, dus ik kwam pas heel laat hier aan, aangezien ze maar om het uur gaan. Eenmaal aangekomen in het appartement heb ik nog wat opgeruimd en pas om 10 uur gegeten! Ondertussen is het flink afgekoeld hier want het waait behoorlijk.

Maandag moest ik vroeg op, want ik moest naar school. Mijn eerste Spaans lesje! Toen ik binnenkwam bij Enforex zat mijn Duitse collega er ook, dus die kon ik nu ook mooi ontmoeten. Ze heet Nicole en begon meteen een heel verhaal in het Duits tegen me te vertellen, heel aardig allemaal, maar mijn Duits is echt verwaterd en het enige wat ik nog kan zeggen is “gut”. Haha, daarna mocht ik bij een klas gaan zitten, hier mag een weekje bij meedoen. Ze gaan deze week bij de grammatica de verleden tijd behandelen en daar ben ik niet heel goed in. Dus ik vind het prima zo! Ik heb 4 lesuren op een dag van 09.30 tot 13.30 en 2 leraressen in die tijd, zij zijn allebei heel aardig en praten heel langzaam en duidelijk. Heel erg fijn want zo lijkt het een beetje makkelijk! Er zitten ongeveer 10 mensen in de klas. Een paar Franse meisjes, Engelse meisjes, een Koreaanse, een Italiaanse en 1 vrouw uit Holanda. Ze vroeg me waar ik vandaan kwam en wat bleek? Zij kwam ook uit Limburg, uit Schimmert welteverstaan! Wat een toeval. Na mijn eerste les ben ik de stad in gegaan om te lunchen, ik heb me de Telegraaf gekocht en ben gewoon ergens gaan zitten. Hier bleek het heel gezellig en ook nog errrg lekker te zijn (achteraf bleek dit het leukste tapasrestaurantje in de stad onder de studenten). Daarna ben ik boodschappen gaan doen in El Campello, ik had iets van 6 liter water in mijn plastic tasje zitten. Toen ik terugliep naar het appartement, zag een señora dat ik aan het slepen was en ik mocht mijn boodschappen in haar rolboodschappentas doen. Ze zijn hier echt heel aardig en behulpzaam! Plus ik heb weer Spaans gepraat.

Ik heb snel de boodschappen in de koelkast gedaan, mijn bikini aangedaan en ben gaan wandelen. Ik kwam langs een rots waar de zon nog op scheen en ben lekker op de rots gaan liggen. Het was helemaal afgelegen en het enige wat ik zag was de zee. Estupendo!
Dinsdag had ik weer les, nu was de les meer herhalen en vond ik het dus niet meer zo leuk. Daarna ben ik met 5 meisjes uit mijn klas weer naar El Castillo de Santa Bárbara gegaan. Dit keer wél geklommen in het warme weer. Het was heel gezellig en we hebben veel Spaans geprobeerd te praten. Na onze beklimming zijn we nog een vino tinto de verano gaan drinken.

Tot nu toe hou ik het wel goed uit hier… Hoe is het in Nederland?

Liefs en besitos xxx

  • 21 September 2011 - 14:19

    Fem:

    hee liefje,
    wat een leuk verhaal weer!
    Ben super blij om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je je draai wel weet te vinden.
    Ik heb nu al zin in nieuwjaar hihi!
    dikkekus xx

  • 21 September 2011 - 16:22

    Wilma/Wil:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dan ook nog zo'n mooi weer. Om jaloers op te zijn.

    Op naar het volgende verhaal. Heel veel groeten.

  • 22 September 2011 - 07:23

    Anne:

    Hee lief,
    Leuk verhaaltje.
    Herken de cultuur helemaal. 'Manana,manana' Nouja, daar wen je vanzelf aan ;-)
    Ik ben echt jaloers dat je nog in je bikini kunt rondlopen, ik loop hier al met een sjaal. Dit weekend zou het iets beter worden.
    Have fun.
    Besitoooo

  • 22 September 2011 - 12:10

    Marika Op 't Veld:

    Ha Melanie, volgens heb je het wel erg naar je zin daar.
    Kan je niet een beetje zon naar ons sturen????
    Heerlijk tempratuurtje bij jou.

    Tot gauw, Marika

  • 26 September 2011 - 09:48

    Maud Gubbels:

    bedankt voor de zon lieffie hihi.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 17834

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: