Hoooie Holanda, Hola España! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu Hoooie Holanda, Hola España! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Melanie Schols - WaarBenJij.nu

Hoooie Holanda, Hola España!

Door: melanieschols

Blijf op de hoogte en volg Melanie

17 September 2011 | Spanje, Alicante

Hallo familie, vriend(innet)jes en andere lieve volgers,

Als eerste wil ik zeggen: bedankt voor alle lieve smsjes, kaartjes, cadeautjes en belangstelling. Een heel fijn gevoel om mee weg te gaan. Want dat valt natuurlijk niet helemaal mee.

We zijn goed aangekomen en op tijd. Gelukkig heb ik helemaal geen last gehad van mijn reisziekte (wat ik normaal altijd heb), maar met zoveel ‘’goede reis’’-spulletjes die ik van jullie heb gekregen, kon het ook bijna niet fout gaan. Op het vliegveld mocht ik meteen mijn Spaans gaan uitproberen want mama en ik wilden een flesje water. De kassa gaf meteen aan waar ik nog helemaal niet aan had gedacht: HET IS VEEL TE WARM HIER. De kassa was oververhit, de meneer achter de kassa nog meer. Dus liet ik het maar voor wat het was en gingen we buiten een taxi zoeken. Ik heb stiekem eerst Pim’s cadeautje uitgepakt, want dat mocht pas als ik in Alicante aankwam. Dus dat heb ik meteen gedaan, de brief van Pim en van Maud gelezen (hartstikke lief, bedankt!!) en toen kwam meteen mijn tweede horde: de taxi chauffeur uitleggen waar we heen moesten. Gelukkig is dat gelukt want hij zette ons voor de deur af! Eenmaal aangekomen in het appartement was het even wennen. Met 4 koffers de lift in, in het donker en in een hartstikke benauwd en onbekend appartement aankomen is toch wel even vreemd. Gelukkig stond er nog een fles water voor ons, dus daar hebben we meteen gebruik van gemaakt. Heerlijk! Helaas konden we ’s avonds nog niet van het prachtige uitzicht genieten, maar er was wel vuurwerk! Geen idee waarom er vuurwerk was, maar ik geloof graag dat mijn aankomst hier een aandeel in had haha. Na een uurtje alles verkennen, kijken wat er allemaal in het appartement is en wat we donderdag nog moesten gaan halen, zijn we maar gaan slapen. In slaap komen ging helaas niet zo makkelijk, het was echt bloedheet en aan het geluid van de sterke golven moest ik nog even wennen.

Donderdag werd ik wakker en ik wou meteen broodjes gaan halen. We hadden gehoord dat de bakkerij niet zo heel ver moest zijn, dus dat gingen we wel even halen. En ’s nachts hadden we al een Lidl & Aldi zien liggen op weg naar El Campello dus dat zouden we nog even meepikken. We hadden geen idee waar we heen moesten lopen, dus ik sprak een vrouw op straat aan of zij wist waar de bakkerij lag. Haar antwoord was : muy,muy lejos. Oftewel dat is heel erg ver! Na inderdaad een heel stuk lopen, hadden we het bakkerijtje gevonden en een lekker ontbijtje genuttigd. Na het ontbijt waren we weer klaar om verder te lopen naar de Aldi, dat nog een stuk verderop ligt. Hier hebben we van alles gekocht zodat we wat te eten en drinken hebben in het appartementje. Daarna zijn we teruggelopen, hebben we even gerust en zijn we met de tram naar Alicante gegaan. In de tram kom je langs allemaal andere dorpjes zoals El Campello en de zee is overal even mooi. De reis naar Alicante duurde toch iets langer dan verwacht maar gelukkig hadden mama en ik de school al opgezocht en ´gelopen´ via Google Maps. Dus het was niet zo heel moeilijk om de school te vinden. De school ligt op de boulevard en tegenover de haven. Het zag er echt prachtig uit. Ik ben even een detail vergeten, ondertussen is het hier 31 graden. Alsof ik het al niet Spaans benauwd genoeg had om me te gaan voorstellen in het Spaans bij mijn nieuwe collega´s…

Bij de talenschool waar ik stage ga lopen, Enforex, zat 1 jongen achter de balie, ik geloof dat hij Diego heet, maar ik kan hem door mijn zenuwen natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben verstaan. Hij vertelde me dat mijn coordinadora op het moment aan het eten was en dat ik beter over een uurtje kon terugkomen. Dus zijn mama en ik over de boulevard en naar de haven gelopen. Even dacht ik dat ik terug was in Cannes, zo’n grote boten! !
Een uurtje later zat Laura, mijn coordinadora, al op me te wachten. Ze was heel aardig en heeft me een rondleiding door de school gegeven. Het is geen grote school dus we waren heel snel klaar. Ze heeft me een map van de stad gegeven en me gewezen waar de winkelstraat was (muy importante!). Ze sprak heel snel, maar gelukkig wel duidelijk, ik daarentegen niet denk ik, maar het gaat om het idee. We spraken af dat ik maandag terug zou komen en dan mag ik een les volgen. Ik was blij dat ik weg kon daar, want ik had het letterlijk Spaans benauwd gekregen. Eenmaal in El Campello aangekomen, ben ik meteen mijn bikini gaan aandoen en ben ik in de zee gaan afkoelen. Het strand ligt vol met keien, dus lekker wandelen kan niet echt. Maar we hadden toch al genoeg gewandeld. Om half 8 hebben mama en ik gegeten en later op de avond hebben we een glaasje sangría gedronken op het balkon en zijn we vroeg gaan slapen, want we waren erg moe van het vele lopen.

Vrijdag zijn we met de tram naar El Campello geweest. We hadden de tram net gemist, dus we moesten een half uurtje wachten. Maar dat maakte ons niet zo veel uit, precies zoals Spanjaarden zich ook nergens druk over maken. We zijn wel in de schaduw gaan zitten, want in de zon was het 32 graden en bijna niet uit te houden. In El Campello zijn we een beetje rond gaan lopen om te kijken waar alles lag en al snel hadden we de winkeltjes gevonden. Zo ook de mercadona waar we later weer (goedkope) boodschappen zijn gaan doen. De boulevard van El Campello ligt vol met restaurantjes en cafetaria’s en ziet er heel gezellig uit. Mama had zich weer een plekje in de schaduw gezocht en ik ben ondertussen weer de zee in gegaan. Dit keer heb ik ook echt gezwommen en redelijk ver van het strand af! Voor mensen die mij kennen, weten dat dit niet geheel normaal is voor mij maar het is echt superwarm en de zee heerlijk! Dus voelde me ook echt een vis in het water. Daarna hebben we geluncht en zijn we teruggegaan naar het appartement. Hier heb ik een siesta gehouden :) wat moet je anders met dit warme weer? Daarna ben ik mijn koffers gaan uitpakken en hebben we ons wat te eten gemaakt.

Zaterdag zijn we weer lekker gaan ontbijten bij het bakkertje. En daarna zijn we naar Alicante gegaan met de tram. Hier zijn we eerst een beetje gaan winkelen en zijn we gaan wandelen. Uiteindelijk kwamen we bij een leuk parkje uit en hebben we daar geluncht. Ik wou heel graag naar el Castillo de Santa Bárbara. Dit is een middeleeuwse ruïne 166 meter boven de stad. Natuurlijk gaan we die berg niet beklimmen, dus moesten we de lift nemen. We hadden geluk! De ticketmachine was kapot en mochten we gratis naar boven. Eenmaal boven moesten we nog een klein steil heuveltje opklimmen, maar wat we hiervoor terugkregen was een fantastisch uitzicht over de hele stad. De zee, de haven, de binnenstad, boven zag je echt alles. Echt heel mooi!
Na ons tripje naar Alicante, zijn we in het appartement nog even gaan rusten en daarna zijn we gaan uiteten in El Campello aan de boulevard. Hier heb ik een cafetaria gevonden met wifi en kon ik eindelijk dan mijn verhaaltje met jullie delen.

Ik hoop dat ik jullie genoeg op de hoogte heb gehouden voor nu en HASTA LUEGO!

Liefs

  • 17 September 2011 - 18:46

    Gerda :

    Mel een leuk verhaal, ik vind het leuk dat ik nu jou verhalen kan lezen nu Maud terug is, blijven we op de hoogte van jou avontuur.
    Stuur maar wat warmte hier naar toe.
    Morgen nog een fijne dag samen met je moeder en tot mails.
    Groetjes

  • 17 September 2011 - 18:53

    Maud Gubbels:

    liefffie!
    wat een super leuk verhaal. Klinkt alsof je helemaal op je plaats bent daar. Hoop dat ik allemaal nog een keertje kan bewonderen wat je nu vertelt!
    geniet ervan en maak je maar niet te druk over ons allemaal, die verhalen komen vanzelf wel (en worden vanzelf kleiner haha)
    xxxxxxx

  • 18 September 2011 - 11:27

    Wilma/Wil:

    Nu gaan we jou volgen nu Maud terug is. Het is was in het begin natuurlijk spannend allemaal. Maar je zult je weg wel snel gaan vinden.
    heel veel succes!

  • 18 September 2011 - 20:27

    Femke:

    ohh het klinkt super mel! Echt lekker dat het daar nog meer dan 30 graden is, ben jaloers! Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar en ik denk aan je wanneer je maandag naar stage gaat! Geniet ervan! En we houden elkaar op de hooge sjat!

    dikke kus xx

  • 19 September 2011 - 09:24

    Anique :

    Hola mi niña,

    Wat leuk om je verslag te lezen van de eerste dagen. Haha en ja die siesta hoort erbij he, heerlijk elke dag een middagdutje doen. En oooh wat een lekker weertje daar ik mis het nu al! Heb je de mercadona nog niet gevonden haha? En maak je ook maar geen zorgen over je Spaans, over een maandje weet je al niet meer beter! Nou schat ik denk dat wel allemaal jaloers zijn dat jij in zon mooie stad mag wonen een half jaar dus geniet maar lekker! Tot het volgende verslag of hopelijk op skype! dikke kus xxx

  • 20 September 2011 - 08:39

    Lilian,ad &kids:

    hé Melanie mooi verslag,hoop dat 't goed gaat heb Els &Piet laten weten dat je goe ben gearriveerd!
    Hasta la vista!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Stage Alicante

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2014

Te Amo, Alicante!

02 Februari 2012

De laatste keer

13 Januari 2012

Navidad, Nochevieja, Sevilla y Granada!

22 December 2011

El tiempo vuela

06 December 2011

Hogar, dulce hogar
Melanie

Actief sinds 08 Juli 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 17831

Voorgaande reizen:

14 September 2011 - 02 Februari 2012

Stage Alicante

Landen bezocht: